Arhīvs
Decembris, 2019
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
Cik maksā makaroni uz lasītāju ausīm?
Publicēts 27. decembrī, 2009.
Viena vidēji liela komercbanka šodien atsūtīja uz e-pastu fragmentus no sava ikmēneša socioloģiskā pētījuma, kurā it kā tiek apskatītas konkrētā brīža aktuālās norises sabiedrībai nozīmīgās jomās.

Lai izveidotu šo pētījumu, katru mēnesi (tā rakstīts bankas relīzē) tiekot aptaujāti cilvēki (cik daudz aptaujāti, kā aptaujāti, respondentu profils?), savukārt, masu mediji ar fragmentiem no aptaujas tiek "baroti" ar preses relīžu starpniecību vismaz vairākas reizes nedēļā - pat svētdienās.

Ieskatīsimies vienā no medijiem izsūtītajiem paziņojumiem par šo pētījumu, lai saprastu cik neloģiski un vispārināti ir šī pētījuma rezultātā iegūtie secinājumi - tikai daži citāti: "[..] visoptimistiskākie iedzīvotāji dzīvo Rīgā, bet pesimistiskākie - Vidzemē [..]", "[..] pētījumā noskaidrots, ka 10% Pierīgā un 8% Zemgalē dzīvojošo respondentu paredz, ka nākamgad pelnīs vairāk naudas nekā 2009.gadā [..]", "[..] visoptimistiskākie atkal izrādījušies rīdzinieki, no kuriem 6% cer, ka izklaidei un atpūtai 2010.gadā tērēs vairāk [..]" - vārdu sakot, aptaujas atreferējumā valda īpaši pozitīva gaisotne. Es nevaru apstrīdēt skaitļus, bet ļoti aizskaroša ir aptaujas izklāsta tekstā izmantotā zema līmeņa manipulācija, kur tiek izcelti 8%, kas domā, ka pelnīs vairāk, bet noklusēti 50%, kas plāno pelnīt mazāk. Tērēsim vairāk. Pelnīsim vairāk. Krīzes dibens sasniegts. Miers. Darbs. Maijs.

Pat, ja arī aiz tā visa, ir kāda reāli notikusi aptauja, tad tā vien šķiet, ka respondenti šai aptaujai ir tikuši īpaši atlasīti un instruēti, kādas atbildes tiem būtu vēlams sniegt. Tāpat arī izskatās, ka no Latgales tikpat kā neviens netiek aptaujāts, ja jau vispesimistiskākie Latvijas iedzīvotāji dzīvo Vidzemē.

Skumji arī par to, ka šī komercbanka Latvijas medijus un sabiedrību uzskata par tik reāli glupiem, ka no vienas ikmēneša aptaujas (pie tam nav saprotams kā veidojušies dati) rod avotu regulāram publikāciju spamam medijos. Un kas pats nožēlojamākais – mediji to kārām mutēm uztver un publicē, jo relīzi taču sūta “banka”, jo tas taču ir “pētījums”. Vai medijiem tiešām nav žēl savu lasītāju, no makaronu smaguma noļukušās ausis?


Komentāri (2)
taisniibas labad: Es jau neko, bet taa info ko suutiija visiem medijiem visticamaak arii ir fragments nevis viss peetiijums. Tas taa, pirms tik apsudzosha sprieduma, buutu veerts papeetiit dziljaak
28/12/2009 12:26
Aga: "Vai medijiem tiešām nav žēl savu lasītāju, no makaronu smaguma noļukušās ausis?": mana atbilde: tā ir katra medija izvēle kādus un cik daudz makaronus karināt.
28/12/2009 13:33
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: