Arhīvs
Aprīlis, 2024
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
Kurš kuru apēdīs jeb zīmolu kanibālisms Latvijā
Publicēts 25. augustā, 2009.
Atkal par nabaga LMT. Šoreiz par Okartes re-dizainu.

Visa reklāmas industrija un arī lielākā daļa sabiedrības ir pamanījusi un jau iepazinusies ar jauno Okartes stilu, kas aktīvi tiek komunicēts vides reklāmās, elektroniskajos medijos un citur. Virspusēji izvērtējot jauno dizainu, jāsaka, ka tas izveidots tiešām prasmīgi. Ir atmests pārlieku lielais bērnišķīgums, tas piesaista uzmanību un ir vizuāli izdevies.

Taču jāatceras, ka LMT pieder vēl viens priekšapmaksas zīmols – AMIGO, kas, kā izskatās šobrīd ir orientēts uz to pašu mērķa auditoriju, uz ko jaunā Okarte. Šeit arī rodas jautājums – kāpēc?

Agrāk Okarte vairāk tika pozicionēta kā pirmā sarunu karte bērniem, kas bija draudzīga un vienkārši saprotama arī vecākiem, Bieži vien to tieši vecāki izvēlējās kā pirmo karti savam bērnam, iegādājoties mobilo telefonu. Uz to bija virzīta visa komunikācija, dāvājot tālruņus ar Okarti pirmklasniekiem, attēlojot to kā smaidīgu sejiņu un citām aktivitātēm. Turpretī AMIGO bija pusaudžu un jauniešu sarunu karte – nedaudz vecāka auditorija ar robežu pārkāpšanu, izaicinājumu, dumpīgumu.

Kas notiek tagad? Jaunais Okartes dizains un pozicionējums lielā mērā kopē AMIGO zīmolu, piesaistot tās pašas jauniešu auditorijas uzmanību. Komunikācijā gandrīz nav saskatāmas atšķirības. Protams, nevēlos apgalvot, ka šāda kļūdaina komunikācija kādu no zīmoliem pārskatāmā nākotnē iznīcinās, taču viennozīmīgi ir tas, ka šādā veidā Okarte atņem klientus nevis citiem konkurentiem – Tele2 vai BITE – bet gan grauž savu “brāli”. Vai tas būtu zīmolu kanibālisms?

Tajā pašā laikā arī AMIGO ir sācis uzvesties savādi, rīkojot zīmējumu konkursus bērniem un līdzīgas aktivitātes. Vai LMT nolēmis zīmolus un to auditorijas mainīt vietām? Bez jokiem - ir tāda sajūta, ka LMT labā roka nezina, ko dara kreisā...

Okartes iepriekšējā stila klips


Okartes jaunā stila klips


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: