Arhīvs
Marts, 2024
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Nozares vortāls ar tendenciozu aptauju mēģina ietekmēt SA tirgu un klientu uzvedību
Publicēts 22. novembrī, 2010.
Šodien publicēta aptauja, kas pretendē noskaidrot atpazīstamākās un ietekmīgākas sabiedrisko attiecību aģentūras, ir uzskatāms piemērs, kā ar šādu pseido aptauju palīdzību tiek mēģināts ietekmēt auditorijas viedokli un rīcību.

It kā aptaujājot 300 uzņēmējus vai mārketinga, SA vadītājus, portāls 7Guru nācis klajā ar savu sabiedrisko attiecību aģentūru topu. Diemžēl netiek paskaidroti pētījuma respondentu izvēles kritēriji. Arī tas, ka nav skaidri norādīts aptaujas autors un to ir veidojis portāls, kas pieder ceturto vietu topā ieguvušajai aģentūrai “Repute”, rada sajūtu, ka aptaujas rezultāti nav objektīvi.

Taču vienlaikus tas ir lielisks case study, lai arī citi uzņēmumi, portāli, biedrības veidotu savas aptaujas un pasludinātu to rezultātus.

Sabiedrisko attiecību aģentūrai pēc būtības ir jāveido sava klienta PR, nevis jānodarbojas ar sava tēla spodrināšanu. Šis ir uzskatāms par neveiksmīgu pašas aģentūras PR gājienu, jo tas, ka aptauju veidoja viņi paši, nevis pasūtīja to kādai pētījumu aģentūrai, nerada uzticamību. Nav īstas pārliecības par to, ka aptauja tiešam ir notikusi un nevis meitenes pie šampanieša glāzes pašas savilkušas krustiņus anketas ailītēs.


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: