Arhīvs
Aprīlis, 2024
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
PR aktivitātes labos un ierobežotu finanšu apstākļos
Publicēts 22. jūnijā, 2009.
Kā atšķiras PR labos vai sliktos ekonomiskos apstākļos? Labajos laikos mazāk domājam, vairāk rīkojamies, ierobežota budžeta vai ekonomiskās krīzes apstākļos – vairāk domājam ko un kā darīt. Daudz vairāk domājam...

Labos laikos un plaša budžeta iespēju laikā sabiedriskās attiecības parasti tiek īstenotas iespējami plaši un ar vērienu. Tiek komunicēts ar visām, ne tikai tieši, bet arī pakārtoti saistītajām mērķa grupām, informācija tiek vadīta pa visiem pieejamajiem kanāliem, sākot ar televīziju, vidi, preses izdevumiem u.c., īpašu ievērību reizēm pat nepievēršot tam, vai visi noraidītie ziņojumi tiešām sasniegs mērķi. Ja ir plašas darbības iespējas, nereti PR speciālisti domā, “nu palaidīšu ziņu vairākos kanālos, gan jau kāda aizies pie vēlamās mērķa auditorijas”. Tas, protams, rezultējas ieguvumos, jo auditorija tiek sasniegta, taču šajā gadījumā nevar runāt par efektīvu līdzekļu izlietojumu.

Turpretī mazbudžeta apstākļos daudz vairāk uzmanības ir jāpievērš tieši plānošanas procesam, lai ikvienu latu varētu ieguldīt un tas nestu nepieciešamo rezultātu. Ierobežota budžeta apstākļos rūpīgi jāpārdomā PR funkcijas, no kurām uzņēmums grasās atteikties, jo vairākas no tām var būt akūti svarīgas. Tā piemēram, nevar pārtraukt informēt sabiedrību, vai nereaģēt uz iekšējas krīzes gadījumiem, jo tādējādi kompānija tikai zaudētu klientus un nevarētu sapņot par efektivitāti citās jomās. Ir noteiktas disciplīnas, kurām jāpastāv un jāfunkcionē neatkarīgi no finansējuma, piemēram, uzraudzības un monitoringa funkcijai.

Tomēr mazs budžets liek aktivitātes pārskatīt un koncentrēties uz dažām. Par ierobežota PR nozīmīgākajām aktivitātēm uzskatāmas tās, kas tiek realizētas “roku rokā” ar produktu pozicionēšanu, jo tās uzņēmumam nes reālu, gandrīz tūlītēju labumu. Šādos apstākļos iespēju robežās esošās finanses būtu jāiegulda tieši izpētes darbā, analizējot dažādo PR aktivitāšu atdevi, kā arī sekojot līdzi tirgus attīstībai. Ja vienreiz realizētā aktivitāte bijusi veiksmīga, tas vēl nenozīmē, ka tas tā būs arī pēc mēneša. Situācija nemitīgi mainās, tādēļ labāko efektu iespējams sasniegt aktivitātes kombinējot un pielāgojot ārējās vides apstākļiem un ietekmēm. Tāpat mazbudžeta apstākļos ar lielāku rūpīgu jāizvēlas piemērotākie komunikācijas kanāli, kas precīzi sasniegtu nepieciešamo auditoriju.

Šobrīd, attīstoties jaunajām tehnoloģijām un interneta risinājumiem, pieejamo komunikācijas kanālu skaits paplašinās, nodrošinot auditoriju pašsegmentēšanos un pieejamību bez lieliem finansiālajiem ieguldījumiem, taču jāprot šos kanālus efektīvi izmantot. Un nebūtu vērts arī aizrauties tikai ar jaunajām tehnoloģijām, pilnībā aizmirstot tradicionālās vērtības, jo pienu un kefīru vecmāmiņai caur internetu pārdot būs grūti.

Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: