Arhīvs
Aprīlis, 2024
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
Swedbank: Never waste a good crisis!
Publicēts 9. augustā, 2009.
Ziniet, nedaudz tā kā neērti, jo esmu bankas klients un samērā grūti izpausties ar attiecīgiem epitetiem.....

Vienīgi šajā sakarā varu pārpublicēt no "Letonikas" situāciju raksturojoša lietvārda literāru tulkojumu latviešu valodā:
bullshit   ['bʊlʃɪt]   n  sl.  nieki;  blēņas
© Zigrīda Belzēja, Irēna Birzvalka, Lūcija Jurka, Rasma Mozere, Jānis Raškevičs, Agris Treilons, 1995; © Tilde, 2009

Runa ir par Swedbank interneta lapā ( http://www.swedbank.lv/pakalp/jr_1_5.php ) publicētiem padomiem uzņēmumiem. Publikācijas nosaukums daudzsološs - "Efektīva finanšu līdzekļu pārvalde". Uz vienu no jautājumiem - "Vai vispār esošajā situācijā ir iespējams uzņēmumam gūt ienākumus?", banka atbild:

"Jā, tas ir iespējams, un Latvijā joprojām ir uzņēmumi, kas spēj gūt ienākumus. Galvenokārt tie ir uzņēmumi, kas ļoti ātri reaģēja uz tirgus pārmaiņām, saprotot, ka vienīgais, ar ko ir iespējams konkurēt, ir cena (izcēlums mans). Savukārt cenu veidošanās, kas arī viennozīmīgi ir daļa no naudas plūsmas un otrādi, sastāv no vairākiem elementiem. Radot jebkādu preci vai pakalpojumu, ir vērts domāt, kurus no šiem elementiem radīšanas procesā ir nepieciešams izslēgt, samazināt, palielināt vai arī pievienot no jauna, lai ietaupītu izmaksas vai radītu papildu vērtību. Bieži atklājas, ka ir iespējams izslēgt tādus cenu veidojošus faktorus, kas nerada papildu vērtību, taču atrodas procesā tradicionāli un iracionāli. Svarīgi arīdzan izvērtēt, kāds ir aktīvu apgrozījuma radītājs pret kapitālu. Protams, tie visi ir ilgtermiņa risinājumi un vienā dienā pie pareizā lēmuma nav iespējams nonākt, bet tāpēc vēl jo svarīgāk ir rīkoties tagad, kamēr resursu, darbaspēka un aktīvu cenas krīt. Otra lētāka iespēja tuvākajā gadu simtenī var arī nerasties (izcēlums mans) – citiem vārdiem sakot, never waste a good crisis!"

Ko tas vispār nozīmē? Kādā sakarā vienīgais, ar ko uzņēmējs var konkurēt ir cena? Un kur paliek preču / pakalpojumu klāsts (jauni produkti un izmaiņas klāstā, vadoties no reālās pirktspējas), produktu pozicionējuma maiņa (korekcija), inovācijas, izplatīšanas / pārdošanas tīkls un eksports? Galu galā arī ar reklāmas un PR palīdzību iespējams konkurēt.

Un kas tās par prognozēm attiecībā uz tuvākajiem simts gadiem? Tās ir Kārnegī Melona universitātes prognozes vai Swedbank kopīraitera?


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: