Arhīvs
Decembris, 2019
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
Vai Tele2 maksā DDB par LMT reklāmu?
Publicēts 13. augustā, 2009.
Cik skaļš virsraksts, vai ne? Patiesību sakot, pirmajā brīdī vēlējos rakstīt "Vai Tele2 ir pārstājusi maksāt DDB par LMT reklāmu?" :)

Bet pie lietas. Kā savādāk izskaidrot faktu, ka samērā atzīta aģentūra, kas iepriekš apkalpoja Tele2, šobrīd LMT zīmoliem jau ir izpildījusi trīs, pēc mana vērtējuma, kaitnieciskas reklāmas kampaņas? Nav gan pieejas katras kampaņas rezultātiem (tās visas vēl nav noslēgušās), bet ir tomēr kaut kāda izpratne par to, kas veicina uzņēmuma zīmola komunikāciju un kas, tieši otrādi, rada neizpratni un šaubas par tā piedāvāto produktu.

Tagad nedaudz par visām šīm trim kampaņām. Jūs taču visi DDB ziniet, ka es no reklāmām neko nesaprotu, tāpēc nevajadzētu manis teikto pārāk ņemt pie sirds.

1. OKartes draugu kampaņa. Pirmajā brīdī redzu negatīvas emocijas izstarojošu mākslas darbu un zem tā kaut kāds OKartes piedāvājumu par 0 santīmiem. Piedodiet, bet man pazūd interese ko vairāk uzzināt par šo visu, jo "melnā seja" absolūti neuzrunā un neaicina iepazīties ar info. Šim "mākslas darbam" nav vispār nekāda sakara ar operatora piedāvājumu! Ja reklāmas augšējā daļa tiktu atstāta tukša (balta), pieļauju interese par to būtu lielāka, jo sabiedrība vismaz pievērstu uzmanību un mēģinātu saprast, kas gan ar šādu baltu laukumu ir domāts... Tagad pat tā nav.



Kaut gan pieļauju, ka klientam prezentēts viss ir ticis skaisti - LMT un OKarte atbalsta jaunos māksliniekus, ved tos plašajā pasaulē, rāda sabiedrībai savu attieksmi pret mākslu un visu skaisto, utt. Tas nav izdevies. Fail.

2. LMT reklāma "Savējie laiku neskaita". Pat īsti nezinu ko teikt... Saprotu, ko vēlējās panākt radošais direktors, apmēram tā ".........sarunas LMT tīklā ir tik izdevīgas, tik garas, ka uz sejas pat paliek nospiedums no telefona... ha ha ha... cik forša ideja". Diemžēl tā nav pirmā asociācija, kas nāk prātā uzlūkojot reklāmu. Pirma asociācija ir - "Wtf, kas tai sievietei ar seju? Vai slima? LMT klientei kāda slimība? Vai to visu vēlāk varēs dabūt nost? Nabaga sieviete." Uzskatu, ka šī reklāma ir totāla izgāšanās.

Nav informācijas vai reklāma ir "gājusi cauri" kādai fokusa grupai, bet bez "slimās sievietes" šeit vēl varētu būt problēma, ka radošais risinājums ir tik "spilgts", ka aizēno pašu mārketinga ziņojumu, kā rezultātā liela daļa varētu neatcerēties par ko bija šī reklāma, kas tika piedāvāts.

3. LMT reklāma "Patiesi stāsti par atgriešanos". Pirmajā brīdi šķiet - beidzot normāla reklāmas ideja. Zem reklāmas rullīšiem LMT interneta lapā rakstīts "Šie stāsti ir uzņemti, balstoties uz patiesiem notikumiem un LMT klientu liecībām." Super! Saberzējam rokas, spiežam "play" pogu un ko mēs redzam klipos? Aktierus! LMT klientu lomu spēlē divi aktieri, pēc kārtas iejūtoties strādnieka, ārsta vai uzņēmēja lomās. Atvainojiet, bet vai nesanāk, ka šī reklāma totāli melo? Vai reklāmā "Patiesie stāsti", kas balstīti uz "patiesiem notikumiem" ir vieta "nepatiesiem", tātad tēlotiem tipāžiem, kas pēc vajadzības uzliek un noņem mākslīgās ūsas? Man tas sagādāja vilšanos. Fail.



Starp citu, ir vēl kas piebilstams. Vienā no klipiem latviešu valodā aktieris saka sekojošo: "......... Bija mums LMT...... nu tad uznāca tā krīze, vajadzēja lētāk ...... pārgājām uz OKarti ...... bet OKartei zona slikta, nevar sazvanīt ......... tāpēc pārgājām atpakaļ uz OKarti .........  tagad ar zonu viss kārtībā." Klipu var redzēt šeit: http://www.lmt.lv/lat/par_atgriesanos (izvēlies klipu ar aktieri, kuram cepure rokās)

Nu, jā, bet kopumā žēl, ka viss tā...


Komentāri (1)
kukuraga: par strādnieku ar cepuri: viņš saka, ka uznāca krīze, un pārgājām uz okarti. tad sieva sāka skatīties tos jauniešus - ar to domāts, ka ZZ jauniešus, uz kurieni arī pārgāja. un tad atpakaļ uz okarti. es vismaz tā to saprotu.

bet tas, ka aktieri ierunā, nenozīmē, ka stāsts ir izdomāts. ne?
14/08/2009 01:20
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: